ANNEANNEMDEN AŞURE TARİFİ




  AŞURE MALZEMELERİ;


4 su bar aşurelik buğday
1 su bar kuru fasulye
2,5 su bar nohut
1/2 su bar pirinç
1 çay bar sarı üzüm
1çay bar kuş üzümü
350 gr kuru kayısı
1 portakalın kabuğu
1 kg toz şeker


bu tarifi tecrübelerine güvenerek anneannemden aldım,o göz kararı yaptığı için bize sadece ölçülendirmek kaldı...


nohutu, buğdayı ve kuru fasulyeyi güzelce yıkadım.ve 1 gece su da beklemek üzere ıslattım
Genelde ayrı ayrı kaplar da ıslatıyorlar ama anneannem buna gerek olmadığını ve kendisinin senelerdir tek kapta üçünü bir ıslattığını söyledi...bende öyle yaptım...


ertesi gün süzdüm,
düdüklü tencere de üzerini 4 parmak kadar geçecek kadar su ilave edip ocağa pişmeye bıraktım...




Portakalın kabuğunu acı tat vermesin diye 4-5 kez kaynattım...

O esnada kuru kayısıları yıkayıp ufak ufak doğradım, bir yandan da portakalın kabuğunu çok küçük küçük doğradım çünkü portakaldan maksat …

Sonrasında portakal kabuğunu, ufak doğranmış kuru kayısıları, sarı üzümü ve pirinci bir tencere de özleşene kadar kaynattım


Bu sırada düdüklü tencerede ki kuru bakliyat pişmişti ve ağzını açmıştım... Geniş ve büyük bir tencereye düdüklüde ki malzemeleri ve diğer tencerede ki karışımı ve üzerini 4 parmak üzerini geçecek kadar su ilave edip kısık ateşte sık sık karıştırarak pişirmeye başladım...



Devamlı karıştırmak önemli çünkü aksi halde çabucak dibi tutabilir...
Malzemeler özleşene kadar kaynattım.



kıvamını alınca 1 kg toz şekeri, kuş üzümünü(rengi berrak kalsın diye sona bıraktım) ilave ettim
not:eğer şekeri, karışım tam özleşmeden ilave ederseniz;iki sorunla karşılaşabilirsiniz
1) şeker buğdayı sertleşirebilir
2) şeker aşurenin kıvamı sulandırır


10-15 dakika kadar da böyle pişirip kaselere paylaştırdım...


(not:bu tariften ikişer kepçeden 17 kase, dört adet de büyük boy kase çıktı...epey bereketli oluyor...)
üzerine; nar, ceviz, tarçın, fındık, dolmalık fıstık... ile süsleyebilirsiniz...





Popüler Yayınlar