krem karamelli kek


      vakti zamanında defterime yazıp bıraktığım bir tarifti esasında... aradan epey zaman geçtikten sonra tarif defterime bakarken bu nasıl tutar yahu çorba gibi olmasın demiştim ve ertelemeye devam etmiştim...
      sonra bir arkadaşımda yemek kısmet oldu.Hemen üzerine bende denedim ve çok beğendim...tadıyla ve görüntüsüyle baştan çıkaracak bir tat...


karamel için malzemeler;
3/4 su bar şeker


krem karamel için malzemeler;
2,5 su bar süt
3 yemek kaşığı şeker
4 yumurta
1 paket vanilin
limon kabuğu rendesi


kek için malzemeler;
3 yumurta
1,5 su bar un
1 su bar tozşeker
1/2 su bar süt
1/2 su bar sıvıyağ
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
(kelepçeli kalıp kullanılmaz)


bir kapta krem karamel malzemelerini çırpın
yalnız köpürmemesi önemli, köpük köpük olduğu takdirde sönmesini bekleyin
ayrı bir kapta da kekin yumurta ve şekerini iyice çırpın
kalan malzemelerini de ekleyin karıştırın
bunlar hazırlandıktan sonra karamelin şekerini yakın,ben teflon tavada tahta kaşıkla kısık ateşte yakıyorum


kek kalıbına sırasıyla önce karamel, sonra krem karamel daha sonra da keki dökün
çorba gibi bir görünüm alacaktır korkmayın pişince katlarına ayrılacaklar
kalıbı sıcak su dolu 1 borcama yada tepsiye oturtarak ısınmış fırında 175derecede pişirin.
ılıdıktan sonra buzdolabında 3-5 saat beklettin


keki kalıbından servis yapacağınız zaman çıkarın
ve servis yapmadan önce dibindeki karamelin kalıptan kolayca çıkması için kek kalıbının sadece dibi sıcak suda olacak şeklide biraz bekletin..
krem karamelli kekiniz servise hazır.afiyet olsun

Popüler Yayınlar