Pancar çorbası



 önce PANCARIN faydalarından başlayalım;


*A, B, C vitaminleri,fosfor, demir, magnezyum, potasyum, çinko, kalsiyum içerir. Pancarın yaprakları da vitamin ve mineraller bakımından zengindir.

*Kırmızı rengini veren pigmentler kansere karşı savaşta etkilidir. Kansere karşı etkisi olan doğal kırmızı pigmentler yüksek oranda yer alır.

*Kalp sağlığını korur.

*Hipertansiyonu önlemek için pancar suyu tüketilebilir.

*Kırmızı pancar suyu kan basıncını düşürücü etkiye sahiptir. Günde bir bardak kırmızı pancar suyu içmek yüksek tansiyonunun düşürür.

*Zengin folik asit ve betain oranına sahiptir.

*Karaciğeri korur.

*Böbrekleri çalıştırır.

*İştah açıcı etkisi vardır.

*Demir eksikliği olanların pancar suyu içmesi tavsiye ediliyor.

*Taze, çiğ ve rendelenmiş şekilde salatalarda alınabilir. Pişirilmesi yararını azaltacaktır.





PANCAR ÇORBASI
Çorbayı ikram ederken içindekileri söylemedim ev halkına, sadece sebze çorbası diye ikram ettim çünkü kardeşlerim faydalı şeylerden ziyade sunumu severler.sonuçta ortaya hem çok faydalı hem de lezzetli  bir çorba çıktı...


malzemeler;
2 orta boy pancar
1 patates 
1 kuru soğan
3 diş sarımsak
3 havuç
2 lt su (varsa tavuk suyu)


üzeri için;
krema
yağ nane kekik
kaşar peynir


Kuru soğan ve sarımsağı doğrayıp zeytinyağında kavururken bir yandan da havuç patates ve pancarları soyup iri iri doğradım ve soğanlara ilave ettim...beraber bir müddet kavurduktan sonra üzerine 2 lt kadar tavuk suyu ve tuz ilave ettim ve kısık ateşte kaynamaya bıraktım... sebzeler yumuşayınca blendardan geçirdim...


servis esnasındda üzerine 1 kaşık yardımıyla krema ve kızmış yağ naneyi ve kaşar peynir rendesini ilave ettim...hatta varsa eski kaşar daha da lezzet katabilir gibi geldi bana...ben olumlu tepkiler aldım:)









Popüler Yayınlar