ayva tatlısı





tatlıya dayanamam...çok severim tatmayı da yapmayı da:)
meyve tatlıları hem hafif oluşuyla hem de kolay oluşuyla daha çok tercih ettiklerimden...
bir kaç aydır da ayva görünce dayanamıyorum hemen alıyorum...amcamla canımız ayva tatlısı çekti ve köyden aldığımız ayvalar da maşallah çok lezzetli ve güzel çıktılar...
ayvanın vakti geçmeden denemenizi tavsiye ederim.
  
(4 kişilik)
malzeme listesi;
2 ayva
2 çay bardağı toz şeker


ayvaları yıkayıp kabuklarını soydum ve tatlıya renk vermesi için tencerenin altına yerleştirdim... ayva çekirdeklerini de jöle kıvamı ve renk için tencereye ara ara serptim.
ikiye bölünen ayvaları yayvan bir tencereye koyup her yarım ayvaya bir çay bardağı seker serptim ve tencereye yarım cay bardağı kadar su ilave ettim ağzını kapatıp kısık ateşte pişirmeye bıraktım...ara ara suyunu kontrol edip ayvalar yumuşayana kadar  pişirmeye devam edin... soğuduktan sonra üzerine arzuya göre kaymak toz fıstık ilave edebilirsiniz...



Popüler Yayınlar