iftar menüsü-4



Bugün ki menü anneannem için;
İFTAR MENÜSÜ;
SEBZELİ MERCİMEK ÇORBA
FIRINDA DOMATES TAVA
ÜZÜMLÜ VE İÇ FISTIKLI PİRİNÇ PİLAVI
(tarifler 6-8 kişiliktir)

DOMATES TAVA
malzemeler;

6-7 domates
zeytinyağı
bol sivribiber
1 kuru soğan
4-5 diş sarımsak
250gr kıyma
2 dolu yemek kaş domates salçası
tuz karabiber
(2patates)

Domatesleri doğrayıp borcama serdim.üzerine biraz tuz ilave edip zeytinyağı gezdirdim.
   Sivri biberler, kuru soğan, sarımsaklar ince ince doğranır, tuz ve salçada eklenerek kıymaya katılarak yoğurulur. (Bu köfte malzemesi inşallah yakında tarifini paylaşacağım beli kırık yemeği için de kullanılıyor köfte artarsa difrizde beli kırık olmayı bekleyebilir:)
Hazırlanan köfteler domateslerin üzerine yerleştirilir. Esasında patates yok ama kardeşim patatesli rica ettiği için ben patates de ekledim.

ÜZÜMLÜ İÇ FISTIKLI PİRİNÇ PİLAVI

İlk pişirdiğim pilavın hikayesiyle,güzel bir pilav tarifi vermek istiyorum ama yakında...şimdilik sadece pilavı pişirirken üzümleri kattın.servis esnasında da tereyağında kavurduğunuz iç fıstıkları üzerine dökün...
Bereketli sofralar duası ile...

Yorumlar

Popüler Yayınlar