iftar menüsü-5



iftar menüsü-5
Pirpirim Aşı
Beli Kırık
Bulgur Pilavı
Kayısı Komposto
Cevizli Tahinli Sarma


PİRPİRİM AŞI ÇORBASI - MALATYA


"Soframız" programında seyrettik, hoşumuza gitti ve denedik. İçen herkes çok beğendi. Tarifi bu adresten paylaşıyorum.
Kesinlikle deneyin derim... 
MALZEMELER: 
500gr. semizotu

2-3 adet kaburga kemik
1 kase haşlanmış yeşil mercimek
1 kase haşlanmış nohut
2 adet kuru soğan
1 adet domates
4-5 adet yeşil biber
1 çay kaşığı domates salçası
pul biber, karabiber
tereyağı, zeytinyağı


Yarım kg semizotu minik minik doğranır. Yeşilbiberlerin çekirdekleri alınır ve onlar da küçük küçük doğranır. Domateslerin kabuğu soyulmadan ince ince dilimlendikten sonra doğranır.  Soğanlar doğrandıktan sonra tereyağı ve zeytinyağında kavrulur. Rengi dönen soğanlara biberler ve domatesler ilave edilir. Kavrulan sebzelere kaşığın ucuyla domates salçası ilave edilir. Yıkanan kaburga kemikler kavrulan sebzelere eklenir. Pul biber ve karabiber ilave edilen harca haşlanan 1 kase mercimek, suyuyla birlikte ilave edilir. Mercimeklerin ardından haşlanan 1 kase nohut ve 1 yemek kaşığı tuz eklenir. Tüm malzemeler haşlandıktan sonra semizotları ilave edilir ve karıştırılır. 30dk pişirilmesi kafidir. 




BELİKIRIK-ŞANLIURFA BİRECİK


MALZEMELER;
(Birecik)Patlıcanı
domates

zeytinyağı
bol sivribiber
2 kuru soğan
4-5 diş sarımsak
250gr kıyma
2 dolu yemek kaş domates salçası
tuz karabiber


Patlıcanların acısının gitmesi için tuzlu suda biraz bekletebilirsiniz. Tencerenin tabanına aroma katması için bir soğan ve domates kavrulur.  Köftesi için Sivri biberler, kuru soğan, sarımsaklar ince ince doğranır. Tuz ve salçada eklenerek kıymaya katılır, yoğurulur.. Patlıcanlar resimdeki gibi koparmadan yan yan kesilir. Köfteler doldurulur. Tencereye yerleştirilen patlıcanların üzerine domates dilimleri ve yarım su bar su eklenir. Patlıcanlar yumuşayana kadar pişirilir...

CEVİZLİ TAHİNLİ SARMA

MALZEMELER;
2yufka
1 kase tahin 
1 su bar ceviz
2 yem kaş toz şeker yada pekmez
üzerine pudra şekeri

Yufkayı açıp üzerine tahin sürdüm. Biraz toz şeker ve rondodan geçirdiğim cevizleri üzerine serptim. Rulo haline getirdim. Ben düz kestim ama siz verev kesin:) Daha güzel gözüküyorlar o zaman....

Bir de aynısını pekmezli denedim; yufkanın üzerine şeker yerine pekmez sürdüm.

 Fırında 25-30 dakika kadar çıtır çıtır olana dek 175 derece de pişirdim... Üzerine pudra şekeri serptim...

Yorumlar

Popüler Yayınlar