iftar menüsü

     Ramazanın başlamasıyla iştahsız kardeşim gamzeye bir haller oldu:)her gün bir menü ve isteklerle eve gelmeye başlayınca bende onu şaşırtmak adına tam da istediği gibi özenli sunumlarla bir şeyler hazırlamak istedim...
        içlerinden en çok tatlıyı beğendi ve bir dilim yedi...:)
domates çorbası
hünkar beğendi ve 
tatlı olarak; muzlu sarma
bahçeden topladığım sarı erikleri kaynatıp erik şerbeti yapmıştım. hurmaları şerbet bardaklarında ikram etmek istedim...

şimdi gelelim kardeşlerim için hazırladığım menüye;
menü ve tarifler 6-8 kişilik
domates çorbası
malzemeler;
2-3domates
1 yemek k domates salçası
2 yemek k tereyağ
3 yemek kaşığı un
tuz karabiber
üzeri için;kaşar peynir

unu tereyağı ile güzelce kavurduktan sonra domates salçasını ekleyip biraz da salça ile kavurdum...daha sonra rendelenen domatesleri de ekledim ve çırpma telinden yardım alarak ılık suyu ilave ettim, kaynayana kadar karıştırdım... kıvamını aldığında çorbamız hazır demektir...

hünkar beğendi;
malzemeler;
5 bostan patlıcanı
3 çorba kaş. un
2 su bardağı süt
3 yemek kaş. tereyağ
1 tutam tuz

üzeri;
kuzu eti
1 kuru soğan
2 domates
3-4 diş sarımsak
arzuya göre az domates salçası 
tuz karabiber

altını açtığım kızgın tavaya kuş başı doğradığım etleri ve (sadece lezzetini vermesi için) etlerden ayırdığım yağlarını  kavurmaya başladım. (buarada bir yanda da köz tavasına koyduğum patlıcanlaı közlenmeye bıraktım) etler güzelce sularını salıyorlar...bir süre pişirdikten sonra suyunu çekince doğranan kuru soğanları ilave edip kavurmaya devam ettim.

 daha sonra doğradığım domates ve sarımsakları da ilave ettim ve domates de suyunu çektiğinde üzerini az geçecek kadar su, tuz ve k.biber ilave edip etler yumuşayana kadar pişirdim.



közlenen patlıcanları iyice ezip bekletirken, bir yanda da unu tereyağında kavurdum, pembeleştiğinde sütü ilave edip çırpıcı yardımı ile hızla karıştırarak topaklanmasını önledim.
karıştırmaya devam ederek 5-10 dakika daha kavurduktan sonra patlıcanları ve tuzunu ilave ettim.


biraz karıştırıp pişirdikten sonra altını kapattım..
 servis esnasında beşamelli patlıcanın üzerine, et sosumu döktüm...

şimdi gelelim tatlıya,
MUZLU SARMA;
malzemeler;
tabanı için;
yarım paket (eti sultani) bisküvi
biraz çekilmiş fıstık yada ceviz

muhallebisi;
1/2 su bar un
1/2 su bar tozşeker
2,5 su bar süt

muhallebiyi çırpma teli ile devamlı karıştırarak pişirdim 
streç serdiğim borcama robotta çektiğim bisküvi ve fıstığı serdim
muhallebiyi döktüm. (yarım saat kadar soğutun) ve üzerine muz koyup streçin de yardımıyla kolayca sardım...benim gibi tam soğutmadan yapmayın.

    bu da biraz soğuduktan sonra sarılan ve servis edilen sarmalar


Popüler Yayınlar