iftar menüsü-2

    PAHA BİÇİLEMEZ...
     Evet paha biçilemez bazı şeyler vardır, içinize bir huzur kaplamasına vesile olur... sevdiklerinizle olduğunuz zamanlar gibi... Tadına doyamazsınız, o anlar çok özel ve keyiflidir... "Bu dostlukları baki, sohbetleri cennet köşklerinde daim eyle Rabbim İnşallah" diye dua edersiniz... Bu akşam benim için o özel zamanlardandı... 
    Misafirlerim çok özellerdi, ABD den özlemle beklediğimiz hasret kaldığımız arkadaşımız Sevilayımız,güler yüzlü annesi Gül Abla, canım arkadaşım, gözleri gibi deryam, dışı buz içi bal, Dilşat'ım ,Dilşat'ın annesi tatlı dilli hoş sohbetli Neşe Teyzem, benden desteğini hiç eksik etmeyen, beni hiç yalnız bırakmayan İclalim, annesi yufka yürekli Nuran Teyzem, biriciğimiz inci tanemiz anneannemiz veeee sona sakladığım  ilk görüşte senelerdir arkadaşmışız gibi başladığımız ve burada anlatması hakikaten mümkün olmayan güzel yürekli gelinimiz Esra'm canım...Maalesef bir eksiğimiz vardı:( Ortağım etrafına ışık saçanım,Elifim...
    Paha biçilemez bazı şeyler vardır demiştim,
"iyi arkadaş güzel koku satan gibidir. sana koku sürmese de yanında bulunduğun müddetçe güzel kokusundan faydalanırsın"hadisi sırrınca öyle bir manevi hava hasıl oluyor ki başka bir yerde bulamazsınız...neyse duygu selimi ne kadar çırpınsam da burada tarif edemeyeceğim için gelelim dostlarla güzelleşen, tatlanan soframıza...
İFTAR MENÜSÜ;
YAYLA ÇORBASI
FIRINDA ETLİ BAMYA
ŞEHRİYELİ PİRİNÇ PİLAVI
ETLİ KURULUK DOLMA


ETLİ KURULUK DOLMA;
kuruluk patlıcan
kıyma
pilavlık bulgur (kıymadan biraz fazla)
2 kuru soğan
7-8diş sarımsak
1 tat kaş biber salçası
2 yem kaş domates salçası
1 çay kaş köfte baharı
1 çay kaş toz sumak
tuz karabiber

   ilk püf noktayı paylaşarak başlamak istiyorum,patlıcanları kaynar suda 4 dakika haşladım.bir kaç dakika sonra sonra suyunu süzdüm bir sürsoğuk suda beklettim tekrar döktüm tekrar soğuk su koyarak bu işlemi 5-6 kez yineledim... bu sayede patlıcanın acı tadını atıyoruz...
    içi için; soğan ve sarımsakları doğradıktan sonra malzemeleri yoğurdum, kıyma az yağlı olduğu için biraz da z.yağı ilave ettim. Kurulukları doldurdum,ama içi lapa olması diye fazla koymayın. Ağız kısmına doğru azaltın...
     üzerine dolmaların 3/4ü kadar su ilave edip altını açıyorum, kaynadığında kısık ateşe alıp pişmesini bekliyorum.

FIRINDA ETLİ BAMYA;

1/2 kilo kuşbaşı koyun eti
250 gr bamya
2 kuru soğan
1 baş sarımsak
2 yem kaş domates salçası
1 tat kaş biber salçası
tuz karabiber
1 kg domates

eti doğradığım soğan ve sarımsakları ve salçaları bir tencereye koyup pişirmeye bıraktım, suyunu çektikçe ara ara su ilave ederek etler yumuşayana dek pişirdim...onu fırın tepsisine serdim.üzerine bamyaları serpiştirdim
üzerine domatesleri ilave ettim
annem domatesler az oldu dediği için 1 kiloya tamamladım üzerini domateslerle güzelce örttüm.


üzerine kırmızı biber,tuz ve karabiber...200 derece fırında bamyalar yumuşayana dek pişirdim. (üzerine yağlı kağıt serdim ki domatesler yanmasın) yorumlar günün sonunda insana enerji veren cinstendi...:)
pişmiş halini çekmeye fırsatım olmadı ama:c
      son olarak bamya zamanını kaçırmadan deneyin derim...  

Popüler Yayınlar