vişne dosyası


ağustos ayı tam da mevsimidir vişnenin... ister kış için saklayın, ister sofralarınızda pilavın yanına hoşaf olarak ikram edin...                                                    
vişne;
İçeriğinde bulunan ve meyveye kırmızı rengini veren “antosiyanin” hücre yenileme ile görevlendirilmiştir,A ve C vitamini ile sodyum, potasyum, kalsiyum ve fosfor mineralleri, özellikle ateşli hastalıklara karşı önemli bir şifa deposu.
Ferahlatıcı etkisi yüksek bir meyve olan vişnenin şeker oranı kirazdan düşük olduğu için daha az kalori içeriyor. Diareyi kesmesi ve idrar söktürücü özellikleri, mide ve karaciğerin düzenli olarak çalışmasına yardımcı olmasının yanı sıra, vücutta biriken fazla suyun dışarı atılmasında etkin rol oynuyor. Sindirim sisteminin dengeli ve düzenli fonksiyonu için önemli bir meyve olan vişne ile ilgili yapılan ön araştırmalar gösteriyor ki; vişnedeki “antosiyanin”ler, kolon kanseri riskini de önemli ölçüde azaltıyor.her sebze meyve gibi taze ve çiğ yemekte fayda var... 
bu tarifi arkadaşım Emine'den aldım annesi mutfakta harikadır.onlar minik pet şişelerde difrize de koyabilirsin dediler...
konsantre vişne suyu;
1kg sapları ve yaprakları ayıklanmış vişne
yarım kilo toz şeker
vişneyi yıkadıktan sonra üzerine toz şekeri döktüm ve yoğurmaya başladım 
 yarım saat kadar şeker içinde çözünene kadar karıştırıp yoğurdum,bu tarifle benim en zorladığım çekirdek ayıklama faslını atlamış oluyoruz...
şeker çözündükten sonra süzgeçten geçirerek posası bir kenara, konsantresi kavanozlara...,

1kilo vişne ile 1 lt lik kavanoz doluyor...dilediğiniz zaman sulandırın ve buz koymayı ihmal etmeyin derim...

şimdi gelelim posasına, atacak değiliz ya;çekirdeleri içinde şekli bozulacak derdi olmadan alıyorum kalan tanelerin üzerine biraz toz şeker döküp kaynatıyorum.sonuç mu?

şimdi elde hem konsantre hem de reçel varken bir vişneli cheesecake nasıl güzel olur dimi?bende öyle düşündüm
                                                                                                malzemeler;
tabanı;
1 paket eti sultani
50 gr tereyağ
2-3 yem kaş süt
bisküviyi rondodan geçirip erimiş tereyağı ve sütle kıvamlandırın.yağlı kağıt serdiğiniz kalıba bastırın.
hazırladığınız tabanı buzdolabına dinlenmeye alın

üzeri için;
1 paket labne (300gr labne peynir kullandım)
1 su bardağı süzme yoğurt
1/2 paket krema (kıvamlı olmalı iyice çırpın)
1 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 paket vanilin
(evde yoktu)limon kab rendesi ve 1 limon suyu

kremayı güzelce çırpın,üzerine yoğurt ve labneyi ilave edin daha sonra şekeri, vanilini ve sonra teker teker yumurtaları ekleyip çırpmaya devam edin.bisküvili tabanın üzerine serin
175 derecede 20 dakika içi su dolu bir tepsi de (kabın tabanı 1/4' i suda kalacak şekilde) pişirin sonra su dolu tepsiyi kaldırarak cheesecake'i 30 dakika daha pişirin.benim şansıma üzeri pembeleşmediği için 10 dakika daha pişirdim.


üzeri vişne sosu;
1 yem kaş mısır nişastası (mısır nişastası sosun üzerinin kabuk bağlamasına engel oluyor)
1 su bar su
güzelce pişirdim istediğim renge gelene kadar konsantreden ekledim... soğuttum cheesecake in üzerine döktüm 45 dakika difrizde beklettikten sonra buzdolabına indirdim ve akşama soğuk soğuk servis ettim...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
aman da aman ne güzel de yaparmış:))
teşekkür ederim iclalcim:))))

Popüler Yayınlar