balık çorbası


      15 nisan da başlayan balık avı yasağı eylül itibariyle sona erdi... Balıkçılar  “Vira bismillah” diyerek sezonu açtılar... Taze balık, güzel bir salata ve üzerine helvanın tam zamanı...
     bu adreste bulabileceğiniz balık takvimini de göz ardı etmeyin derim...
    Biraz da balığın faydasından bahsedelim...
    "Balık proteinleri vücudumuzun ihtiyaç duyduğu 13 vitamini ve dokularının korunması, gelişmesi için gerekli tüm aminoasitleri içerir. Haftada en az 3 kez balık yemek sağlık açısından değerlidir.İnsan vücudu ağırlığının yaklaşık yüzde 4’ünü oluşturan mineraller, büyüme ve sağlık için gerekli olan maddelerdir. Kalsiyum, fosfor, sodyum, potasyum, magnezyum, iyot, demir, bakır, flor, kobalt ve çinko su ürünlerinin içerdiği önemli minerallerdendir."
     Kızartma yapılmadığı takdir de,benim gibi rejim yapmaya çalışanlar için vazgeçilmez bir besin.
    Şimdi çorbamıza gelelim;dün fırında levrek pişirmiştik. Kalan iki taneyi balık çorbası yapmak üzere ayıklayıp dolaba kaldırmıştık...
     Şöyle ki bu çorbayı taze balıkla yapabileceğiniz gibi, benim gibi pişmiş  kalan balıkla da yapabilirsiniz. 


MALZEMELER;
2 ayıklanmış pişmiş levrek
1 kuru soğan
1 patates
2 biber
(1 havuç)
TERBİYESİ;
1/2 limon suyu
1 yumurta
    İri iri doğradığım kuru soğanı, biberleri ve  sebzeleri az yağda kavurdum. Hafif kavurunca sebzeler aromalarını salıyorlar bu da çorbalar için vazgeçilmez oluyor...Üzerine 1 lt kadar ılık su ilave edip sebzeleri kaynamaya bıraktım... Kaynayıp piştiğinde blendardan geçirdim. Ayıklanmış balıklarımı içine kattım
     Bir küçük kasede bir limonun suyunu ve yumurtayı çırptım. Yumurtanın kesmemesi için çorbadan azar azar ekleyerek terbiyeyi ılıştırdım. Tamamen karıştırdıktan sonra çorba kaynara çıkınca altını söndürdüm...
işte bu kadar kolay ve bir o kadar lezzetli... 
   

Yorumlar

Popüler Yayınlar