muhteşem cumartesi

      
    Kardeşim Gamze iş arkadaşları gelecek diye;bir hafta öncesinden düşünmeye başladı; ne yapsak, nasıl yapsak ne alsak... Çok heyecanlıydı, c.tesi yaklaştıkça Gamzenin telaşı da bir o kadar arttı...Çok değer verdiği için her şeyin en güzeli olsun istedi...
    Arkadaş demek belki de haksızlık olur; kardeş gibi içtenler... Zeynep, Şeyma, Sevil, Betül ve 4.kardeşimiz Ayşenur ayağınıza sağlık... 
    Bu özel davet için annem Zeytinyağlı Kuruluk Dolma ve Fellah köftesi yaptı...Dolmaya tuz koymayı unuttuğu için üzerine döktük:C 

annemin Fellah Köftesi
     Gamze ise  ilk defa; arkadaşları için patatesli börek hazırladı. Kardeşim diye söylemiyorum ama gayet lezzizdi...El lezzeti dedikleri böyle bir şey olmalı...
 Ben mi ne yaptım;
Mantı makarna içinde ton balıklı atıştırmalıklar
MALZEMELER;
1/2 paket mantı makarna
İÇİ İÇİN;
2 kutu ton balık
3 közlenmiş kırmızı biber
1 yem kaş nar ekşisi
biraz tuz
İç malzemeyi karıştırıp haşlanan makarnalara doldurdum...
 Kısır
MALZEMELER;
2 su bar köftelik bulgur
1 kuru soğan
4-5 diş sarımsak
3 yem kaş domates salçası
1 tatlı kaş biber salçası
1 tatlı kaş köfte baharı
karabiber, tuz
tazesoğan
maydanoz


köfte tepsisinin bir tarafında köftelik bulguru kaynar su ile ıslattım.(Suyunu iyice çekmeli...)
diğer tarafında da ince kıyılmış kuru soğan ve sarımsağın üzerine tuz, k.biber, köfte baharı ve salçaları ekleyip ve iyice karıştırarak yoğurdum...Yavaş yavaş bulguru da ekleye ekleye köfteyi yoğurmaya devam ettim...Güzelce yoğurduktan sonra  bol miktar zeytinyağı ve nar ekşisi ilave ettim.İnce ince doğradığım maydanoz ve taze soğanları da ekledim ve kısırımız hazır...
SALATALAR;
Sarımsaklı Domatesli Semizotu Salatası,
MALZEMELER;
semizotu
2 domates
3-4 diş sarımsak
zeytinyağı 
limonsuyu
biraz taze reyhan
    Bu salatayı ilk defa,canım arkadaşım İclal yapmıştı bana... Bahçelerinden taze taze topladığımız semizotu ve reyhanı doğradı,sarımsakları rendeledi,domatesi de üzerine doğradı,
üzerine 1 limonun suyu ve zeytinyağı...inanın İclal'in yaptığı o salatanın tadı hala damağımda...Eli lezzetli sadece kardeşim değil ayıptır söylemesi:)...
Yoğurtlu Semizotu Salatası
MALZEMELER;
semizotu
közlenmiş kırmızı biber
taze soğan
maydanoz
reyhan
1 çay kaş toz nane
1 su bar yoğurt
1yem kaş zeytinyağı
1tat kaş nar ekşisi
doğradığım malzelemeleri yoğurtla karıştırdım...
Közlenmiş Patlıcan Salatası
MALZEMELER;
közlenmiş patlıcan
taze reyhan
taze soğan
maydanoz
közlenmiş kır biber
zeytinyağı
nar ekşisi
tuz
doğranan malzemelere zeytinyağı ve nar ekşisi eklenir.
Nohut Salatası
MALZEMELER;
Haşlanmış nohut
(kemikle kaynarsa daha bir lezzetli oluyor)
taze soğan
maydanoz
kuru soğan
toz kırmızı biber
zeytinyağı
nar ekşisi
yine doğranan malzemeler nohutla karıştırılır.Zeytinyağı ve nar ekşisi ile lezzetlendirilir...
İtiraf ediyorum kış hazırlıklarım yardım etti bana, difriz de közlenmiş patlıcan, közlenmiş kırmızı biber ve haşlanmış nohut vardı...:)
ve Cheesecake hazırladım...
burada ki tarifimin aynını hazırladım.Gamze aynısı olsun istedi:)


    Misafir içten ve samimi olunca hazırlığı da hafif ve rahat olurmuş ya hakikaten öyle...çok güzel bir cumartesi daha geri de kaldı...

Yorumlar

pixiema - zeliha dedi ki…
kardeşim diye demiyorum çok marifetlidir...

annem sen gidince ne yapacak acaba :P
aysenurgag dedi ki…
ben hayatımda onun kadar güzel yemek yapan birini görmedim:) tatlılar, börekler,kurabiyeler... daha neler neler.. burda görebildiklerimiz, yapabildiklerinin sadece bir kısmı:) öpüyorum seni şekerim. harika kahvaltı için teşekkürümü biraz geç yazsamda teşekkür ederim:)
sevgili üçüz ayşenurgag:)canımsın teşekkür ederim güzel yorumların için...
gmzkgn dedi ki…
Cok cok gec bir yorum ama blogunda yorum yapmaya başladım.. sagol beyza ay pardon sabahat :-) ablacım sayende arkadaşlarımı cok leziz bir sofra ile agırladım..
:)kardeşlerm için her zaman zevkle:))

Popüler Yayınlar