reçelli kurabiye


     Güzel bir çay demledim içine biraz da tomurcuk kattım,bir tabağa da iki kurabiye, elime kitabımı aldım balkona çıktım ki, keyfime diyecek yok...
     Kurabiye sevmeyenler bile buna bayılacaklar bence...İster iki katlı reçelli deneyin, isterseniz de sade olarak tek kat ...İki çeşidi de sevildi bizde...
MALZEMELER;
1 yumurta
250 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
2 su bar un
1 su bar mısır nişastası
1,5 su bar pudra şekeri
1 çay kaşığı tarçın
    Malzemeleri karıştırıp yoğurdum. Hamur kıvamınıı alsın diye gerekirse un yada nişasta ilavesi yapılabilir. Güzelce yoğurduktan sonra 15-20 dakika dinlenmeye bıraktım. Hamur kıvamını alınca tezgahta merdane ile açtım. Kalıpla eşit sayıda içi dolu ve içi boş hamurlar hazırladım.Yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisinde 180 derecede turboda 15-20 dakika pişirdim.
kurabiyeler soğuduktan sonra ortası boş olanlara pudra şekeri serptim diğerlerine dışarı taşırmayacak kadar reçel sürdüm...
arada manidar görüntüler oluşmuyor da değil:)
     



Yorumlar

Popüler Yayınlar