EYLÜL ve İNCİR sunumu...




Eylül’dü.

Dalından kopan yaprakların
Sararan yanlarına yazdım adını
Sahte bir gülüşten ibarettin oysa.
Ve hiç bilmedin ellerimin soğuğunu.
Eylül’dü.
Di’li geçmiş bir zamandı yaşadığımız
Adımlarımızın kısalığı bundandı
Bundandı gözlerimin durgunluğu.
Sarı sıcak cümlelerde sözün kadar yalan,
Ellerin kadar ıssız,
Sen kadar zamansız molalar veriyordum
Ve çocuksu bir bencillikti hüznümüz.
Eylül’dü.
İzlerini çizdiği zaman ansızın gidişin,
Şimdi yoktu bi anlamı suskunluğun.
Çırılçıplak kalakaldım sessizliğinin orta yerinde.
Sonra sesime yankı vermeyen uçurumlar kıyısında yürüdüm bir zaman
En çok sesini aradım.
Gözlerinse asılı bıraktığın yerdeydiler hâlâ.
Gözlerini sildi zaman..
Dedim ya… Eylül’dü.
Savruluşu bundandı kimsesizliğimizin.

CEMAL SÜREYA



EYLÜL
Sararıp solan yapraklar demek...
Maddi manevi yaprak dökümü demek...
Yeniler için eskilerin göç etmesi demek...
Biraz ayrılık...
Biraz hüzün...
En çok da tefekkür demek 
EYLÜL...

Bir Eylül sabahına daha selamlar...
Taze incir  sunumuna dair bir tarifim var sizler için...
Fotoğrafların çekildiği gün hava sıcaklığı ile kremayla istediğim fotoğrafları yakalayamadığım için affınıza sığınarak başlıyorum:/ 

MALZEMELER;
100gr labne peynir 
1 su bar. süzme yoğurt 
7-8 yemek kaşığı pudra şekeri
1-2 damla limon suyu
10-15 adet taze incir 
servis için: 
bal ve tercihe göre fıstık yada badem



Labne peynir, süzme yoğurt, pudra şekeri ve limon suyunu akıcı kıvama gelene kadar çırpın ve buzdolabında soğuyana kadar bekletin.
İyice soğuyup, sıkma poşeti yardımıyla sıkılabilecek kıvamına geldiğinde,tepelerinden dörde kestiğiniz incirlerin ortasına güzelce sıkıverin. 
Servis sırasında üzerine bal gezidirebilir, fıstık tozu yada iri çekilmiş fıstıkla servis edilirsiniz... 
Afiyet olsun...

Yorumlar

Popüler Yayınlar