TAHİNLİ KURABİYE

        Geçen senelere nazaran daha yorucu ve hareketli geçeceğini tahayyül ettiğim yeni eğitim öğretim yılı tüm hızıyla ilerlerken, biriken tariflerimi paylaşma azmini içimde hissettiğim an klavyeye sarıldım:) Arayı nasıl kapatabilirim diye düşünürken,bir sene kadar geciktirdiğim özel bir tarifi geldi  aklıma...


         1 seneden fazla olmuş:/ Üsküdar üniversitesinde  geçirdiğim ilk seneye dair yazmaya çalışmıştım. Hazırlık sonunda 2013 yazında üniversite ve Esli firması beni ve  dört arkadaşımı bir aylığına İngiltere'ye gönderdi. 

       Orada sizlerle paylaşmak için emekli ahçı Brenda Benham ile " cream tea" davetleri için hazırlanan "scones" çörek, "İngiliz çörek"lerinden hazırladık. Lakin detaylı ve güzel bir yazı olması için uğraşırken, biraz da titizlenince yazı uzadı ve  Büyük Britanya'nın güney sahiliyle başlayıp Londra da son bulan bir aylık macera ilerleyen zamanlara kaldı. Tariflerin tekrar zaman aşımına uğramasından korktum. Bir kurabiye tarifiyle sahalara dönmeye niyetlendim inşallah:) 
        Kurabiye deyip geçmemek lazım. Bazen bir fincan çay ve iki üç kurabiye ilham sebebi olurken, bazen güzel bir kitaba eşlik eder bambaşka dünyalarda bulursunuz kendinizi, çoğunlukla yağmurlu günlerde ve soğuk havalarda camdan dışarıyı tefekkür ederken, kimi zaman ise derin hülyalara dalarken eşlik ederler en güzel anlara...

           AĞIZDA DAĞILAN TAHİNLİ KURABİYE

1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı tahin
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı dövülmüş ceviz
3 su bardağı un
1 su bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu
1/2 çay kaşığı karbonat
      Tahinli olmasından ötürü biraz yağlı oluyor, onu hafifletmek içinse tereyağ yerine sıvı yağ tercih ettim. 
Eleyerek karıştırma kabına aldığınız un, nişasta, kabartma tozu ve karbonat karışımının ortasına tahin, sıvı yağ, pudra şekeri ve cevizi ilave edip güzelce yoğurun. Ele yapışmayacak kıvama gelince ( duruma göre azar azar! un takviye edilebilir)
ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlanıp yağlı kağıt serili fırın tepsisinde önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana dek pişirilir. Dileyen pudra şekeri serperek de servis yapabilir. Ara sıra kaçamak niyetine yenilebilir:) 
        Afiyet olsun derken yoğun geçecek okul dönemim için dualarınızı bekliyorum:) Sağlıkla kalın selamlar...

Yorumlar

Popüler Yayınlar