SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR




    Bir yerde okumuştum " Hayat; siz planlar yaparken başınıza gelenlerdir" diyordu. Ne kadar doğru... Kendi küçük, kısır dairelerimizde planlar yapıyoruz  ama yaşadığımız şey tam olarak HAYY- KAYYUM'UN bize bahşettiği; HAYAT, başka bir boyut adeta...  Elhamdüllillah
  
Son günlerde hayatın bana verdiği mesajlarından biri 'kendine dikkat et, biraz sağlığına, beslenmene ve hayatına özen göster, eskisi gibi küçük şeylerle mutlu ol, gül, gülümse ve Yaradılış amacını unutma' demekti. Elhamdülillah bu vesileyle sizlere şekersiz unsuz şahane seçeneklerle döndüm. Bunlardan birinci ise, benim gibi tatlı düşkünü birinin bile tek seferde tatlı ihtiyacını doyuran cinsten...


HURMALI SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR

Malzemeler;
41 hurma
1/2 su bardağı süt
1 avuç ceviz
1/2 su bardağı ruşeym
(ruşeym bulamayanlar; 1 paketten biraz az petibör büskiviyi rondoda çekerek de kullanabilir)
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı zerdeçal
1 tatlı kaşığı susam
Aldığı kadar kakao (3-4 yemek kaşığı kadar)
 Hurmaları yarım saat kadar sütte beklettikten sonra (vitaminlerini kaybetmemesi için) sütle beraber rondoda çekin. Daha sonra ceviz ve 2 yemek kaşığı kakao ile tekrar çekin. İçine kalan malzemeleri de ilave edip dilerseniz bir kaşık yardımıyla yuvarlayın. Dilerseniz bir kalıba basarak 2-3 saat kadar dondurucuda bekletin. Sonra mı? İçiniz rahat gönlünüzce yiyin. 

Afiyet şifa olsun efendim:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar