pazar kahvaltısı...

                           güzel bir pazar sabahı... maaile kahvalltı için en uyun zaman...
          
                Ailenize yada sevdiklerinize kolayca hazırlayabileceğiniz kahvaltı sofrası...
                                                 afiyet, şeker, bal, şifaa olsun:)




PEYNİRLİ VE SOSLU ÇITIR EKMEK
3 yumurta
evde bulunan peynirlerden karıştırın... (beyaz pey, kaşar peynir, lor peynir ne varsa)
2-3 domates rendesi (ama mevsim itibari ile ben kışlık domates sosumdan kullandım)
1-2 taze soğan
1-2 kırmızı biber 
bir tutam maydanoz
bir çay kaşığı toz nane
bir çay kaşığı kekik
bir çay kaşığı köri
bir tutam tuz

malzemeler iyice karıştırıldıktan sonra
ekmeklerin üzerine sürülür ve ısıtılmış fırına verilir
ben 150 derecede 20-25 dakika kadar pişirdim

çıtırlığını zamanı kısaltarak yada uzatarak değiştirebilirsiniz...
 sonuç sıcak sıcak ve çıtır çıtır ekmekler






DOMATES SOS
yazın mevism domatesleri ile hazırladığım sade domates sosundan bir büyük kase kadar alıp
tencerede minicik doğradığım 3 diş sarımsak ile bir taşım kaynattım,üzerine 1 tatlı kaşığı zeytin yağı...
arzuya göre üzerine taze yada toz nane...






KREP;
4 yumurta
2su bardağı süt
5 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı sıvıyağ
mikser ile iyice çırpmanız kıvamı için önemli...
kıvamı göz kararı belirlemek de mümkün...


ısıttığınız krep tavasına kepçe yardımı ile birer kepçe birer kepçe döküp tavaya iyice yayın
ters düz hava da fırlattıktan sonra krepler hazır oluyorlar (baş da tutmadı sandım korktum ama tavanın ısısı ile ilgiliymiş ilk iki denemden sonra şahane oldular:)yumuşak ve lezzetli oldular...





arzuya göre tatlı sevenler bal,reçel, saralle sürülebilir...
tuzlu sevenlerrr hımmm bilemedim aman canım keyfinize bakın nasıl isterseniz...









sıcak çayda hazırsa haydi buyrun sofraya...

Popüler Yayınlar