içi rengarenk mis gibi biftek sarma

 


 erguvanlar, bülbül sesleri, rengarenk açmış çiçekler, miss gibi bir hava, ormanda gün gün değişen renkler kısacası umut veren ve haydi yeryüzü uyanıyor sende uyan, bir silkelen kendine gel diyen sesleri duymamak mümkün mü? bir de bu mevsimler bana devamlı şeyh yahya türbesinden, deniz kenarından, emirgandan, çengelköyden, çamlıcadan, güzelceden şehri seyret diye çağrılarda bulunur umarım bu yazıyla başlarım davete icabete:)ve umarım tüm okuyucular için de öyle olur... 
    paylaşacağım yemekte bahar habercisi gibi rengarenk...her ne kadar sunumda hatalarım olup yalın ve ayrı ayrı kaçmış olsalar da:( 
     uzun bir aradan sonra yazmak ve birikmiş tariflerimi paylaşmak iyi olur diye düşündüm... uzuuun uzun bahanelerim vardı ara vermek için... ama bahanelerimi başarıyla atlattım çok şükür... artık bloguma ayırabilecek güzel güneşli günler beni bekliyor inşallah... bahar ve ardından gelecek yaz mevsimi benim mevsimimmm... bizim için misafir demek, paylaşıkça büyüyen ve neşelenen sofralar anlamına geliyor..
      


       malzemeler;
kişi sayısı kadar biftek
ben 9 adet kullandım
       içi için;
1 kuru soğan
3adet kırmızı biber
2 adet havuç
bir kase kadar bezelye
tercihe göre sarı biber
       marine için;
karabiber
tuz
yoğurt
sarımsak
z.yağı
köri

   öncelikle biftekleri yoğurt, az z.yağı, 2-3 diş kadar sarımsak, kekik, azıcık köri, karabiber ile 1 saat kadar marine edip beklettim
       
et sosuna doyarken bir yanda da 1 kuru soğanı doğrayıp az yağda kavurdum, hafif kavrulduğunda jülyen doğranan havuçları ekleyip biraz beraber kavurduktan sonra içine kırmızı biber ve bezelyeleri ilave edip kendi suyunda biraz pişirdim...

sonrasında bifteklere iç harcı sardım kürdan yardımıyla tutturdum. tencerede kısık ateşte kendi saldığı su ile pişirdim... 


afiyet olsun...

Popüler Yayınlar