uzun bir aranın ardından...mutfağa geri dönüyorum...

hemen paylaşmak istiyorum tariflerimi,


BADEMLİ KURABİYE


malzemeler,
3 su bardağı un
2 su bardağı badem tozu yada çekilmiş badem
1su bardağında  1 parmak az toz şeker
130 gr oda sıcaklığına tereyağı
1 tatlı kaşığı vanilya özütü yada 1 paket vanilin
1 büyük yumurta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu




malzemelerimiz hazırsa yapılacaklar çok kolay

ilk olarak un ve bademi hafif pembeleşene kadar kavurdum...
o bir kenarda soğurken ayrı kapta şeker, tereyağ, vanilya, yumurta ve kabartma tozunu çırptım...
oda sıcaklığına gelen un ve badem karışımına diğer malzemelerle yoğurdum hamuru toparlayıp şekil verin gerekirse un ilavesi yapabilirsiniz...
175 derecede önceden ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişer
fırından çıktıktan 5 dakika sonra da pudra şekerine kavuşan kurabiyeleri tavsiye ederim...
ben bunları Dr.Ayhan abi, eşi DR.Banu ablamız ve kızları minik şehnaz geldiğinde yapmıştım...
onlar beğendiklerini söylediler umarım sizlerde beğenirsiniz...



 

Popüler Yayınlar