veee sonunda üzerinde uzun süredir çalıştığım brownie


     bu tarifi çok güzel bir pastacılık kitabından aldım ama ölçülerde devamlı  sorun oldu sonunda bende kendi ölçülerimi oluşturmak durumunda kaldım..
     BROWNİE dediğimizde aklınıza ilk ne geliyor bilmiyorum ama esası üzeri kuru susuzluktan çatlamış bir toprak görüntüsünde olmalı peki ya içi...hiç sormayın miss gibi böyle kendinden ıslak kalmalı... kıvamı tutturmak da nedendir bilmem ama benim için epey zor oldu...yedi kez denedim sizler için, her seferinde tadı çok beğenildi ama dört defa klasik kek gibi içi de kuru oldu, üçünde de içi ıslak kaldı...
    sonunda lezzetine güvenerek tarifi sizlerle paylaşmaya karar verdim klasik kek gibi kuru da olsa deneyin derim...eğer bir de o ıslaklığı yakalarsanız çok şanslısınız o mükemmel tada ulaştınız demektir...


malzemeler,
140gr bitter çikolata-sütlü olmuyor
120gr tereyağ
1.5 su bardağı toz şeker
3 büyük boy yumurta- benim yumurtalar çook küçüklerdi onun için  kullandım
1 tatlı kaşığı türk kahvesi
1 tutam tuz
 1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
1.5 su bardağı un
180 gr ceviz-dileyen fındık- badem vs  kullanbilir ama esası ceviz
kek kıvamına yakın bir kıvam elde etmelisniz


işe başlarken fırınınızın ısısını 200 dereceye ayarlayın...


bitter çikolata  ve tereyağını benmari usulü eritin

çikolatalar eridiğinde soğumasını beklerken 1 tatlı kaşığı türk kahvesini de ilave edin...
o sırada bir kapta da az bir tutam tuz ile yumurtayı güzelce çırpın ve toz şekeri yavaş yavaş ekleyerek çırpmaya devam  edin... un kabartma tozu ve vanilini elekten geçirerek karışıma ekleyin hafif çırpın...
kırdığınız cevizleri de içine ekleyerek spatul yardımı  ile karıştırın ve 20-30 dikdörtgen borcama yağlı kağıt serdikten sonra keki dökün ve fırına verip ısıyı 175 dereceye düşürün...
      25-30 dakika kadar pişirin...içi hafif nemli olacağından kürdan testinde başarısız olursunuz...
dondurma olmadığı için soğuk muhallebi ve çilek ile ikram etmiştim...bu sıcaklarda dondurma ile servis edilmeli bence...

Popüler Yayınlar